کنفرانس مطبوعاتی سید امیر حسین علوی شهردار رشت با حضور اصحاب رسانه

تی نما : سید امیر حسین علوی شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام حمایت شهرداری از رسانه‌‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی پروژه‌ها گفت: انجام اقدامات روبنایی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر بازگشایی مسیر در محلات پنجگانه، رویکرد شهرداری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه در چند ماهه اخیر تقریبا ۲۰ هزار تن آسفالت برای سطح شهر هزینه شد، افزود: روند آسفالت بسیار خوب پیش رفته است و به همین دلیل با افزایش بودجه سال آینده به مقدار پنج میلیارد تومان قصد داریم تا بر روی اولویتهای دیگری نظیر سنگ‌ فرش کردن محلاتی نظیر پیرسرا و بازآفرینی محلات تمرکز کنیم.

سید امیر حسین علوی از افزایش ۱۵۰ درصدی سهمیه قیر برای سال آینده خبر داد و با تاکید بر اینکه بعد از چندین و چند سال ماشین‌ آلات سنگین شهرداری تعمیر و اورهال شدند، اضافه کرد: با کمک مجموعه شهرداری توانستیم پروژه‌هایی مانند مرکز کنترل آتش‌ نشانی، خودرو میدل باس، مزار شهدای گمنام پارک ملت، باغ ژاپنی، پارک گیلانه، سرای نهاد توسعه محله و رصدخانه کوشیار گیلانی را به اتمام رسانده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی رویکرد شهرداری رشت را انجام اقدامات روبنایی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر بازگشایی مسیر در محلات پنجگانه از جمله محور خیابان سعدی به میدان سرگل اعلام کرد و گفت: شهرداری برای سرعت گرفتن این پروژه‌ مشوق‌های زیادی را در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار می‌دهد.
شهردار رشت ادامه داد: در اختیار قرار گرفتن اراضی شرکت سپیدرود و زمینهایی که در مسیر پروژه رینگ ۹۰ متری قرار دارند، اقدام دیگر شهرداری رشت است. همچنین با قرارگاه خاتم مذاکره کردیم تا از سال آینده قرارداد اجرای این پروژه را با مدل پیمانکاری – سرمایه‌گذاری آغاز نماید.