راه اندازی آکادمی بین المللی شهر خلاق خوراک رشت

شهرداری رشت

راه اندازی آکادمی بین المللی شهر خلاق خوراک رشت

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های  یونسکو در شهر خلاق  رشت نیز اظهار کرد: اگرچه برخی افراد آورده های شهرخلاق خوراک را تشریفاتی تلقی می کنند اما واقعیت این است که این مسئله بر پروژه های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک در بخش هایی همچون علمی، فرهنگی و توان افزایی تاثیرات مطلوبی گذاشته است.

قدیمی گفت: خوشبختانه افرادی که بدون نگاه غرض ورزی و با نگاه توسعه شهری و کشوری به این مسئله می نگرند به نهایت ارزش آن پی برده اند.

وی با اشاره به ارتباط لحظه به لحظه  و روزمره مردم با حوزه  خوراک گفت: تنها حوزه در محور های هفت گانه خلاقیت در شبکه شهر های خلاق،  که می تواند هم درآمد پایدار و هم نگاه توسعه پایدار را در ابعاد مختلف ایجاد کند خوراک شناسی است.

مدیر برنامه های شهر خلاق خوراک یونسکو در رشت نگاه تشریفاتی به مسائل بین الملل را همواره یکی از مشکلات شهرداری ها خواند و یادآور شد: با وجود تمامی اتفاقات آسیب پذیرانه اما در دو سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری در رشت پیرامون شهر خلاق انجام شده است.

قدیمی گفت: سرمایه گزاری برای راه اندازی آکادمی بین المللی شهر خلاق خوراک رشت که  یکی از چهار آکادمی بین المللی یونسکو در  دنیا است از مهمترین این پروژه ها بوده است .