لوگوی کانال

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تی نما :

اولین مرکز آموزش عالی در گیلان ، در سال ۱۳۴۴ خورشیدی با گشایش آموزشگاه عالی پرستاری آغاز به کار کرد . مدرسه عالی پرستاری ، در سال ۱۳۵۵خورشیدی تاسیس گردید . دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سال ۱۳۶۲ با عنوان دانشکده پزشکی تحت پوشش دانشگاه گیلان شروع به کار کرد و در سال ۱۳۶۵ با تشکیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه گیلان جدا شد و به عنوان دانشگاه فعالیت خود را به طور مستقل ادامه داد.

 

امروز وضع آموزش عالی در استان گیلان به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست . با نگاهی به عملکرد مقایسه ای حوزه آموزش علوم پزشکی قبل و بعد از انقلاب اسلامی می توان به این نتایج دست یافت که در سال ۱۳۵۷ در یک دانشکده پرستاری ، ۵۵۶ دانشجو در رشته های پرستاری و بهیاری مشغول به تحصیل بودند اما هم اکنون ۵۷۳۵ دانشجو در ۸ دانشکده که شامل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پیراپزشکی و … در رشته های پزشکی ، پرستاری و پیراپزشکی در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال تحصیل هستند

در حال حاضر ۴۵۲ عضو هیئت علمی شامل ۲۴ استاد ، ۱۱۵ دانشیار ، ۲۵۷ استادیار و ۵۶ مربی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فعالیت هستند .

 

رونق مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان از جمله موارد حایز اهمیت در آموزش پزشکی در استان می باشد .

در این زمینه ، تدوین برنامه راهبردی حوزه سلامت در گیلان و اهمیت مقوله آموزش در آن ، توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت ، تقویت پژوهش های کاربردی و ترجمان دانش ، توسعه کارآفرینی و در نظر گرفتن تاثیر این مقوله ها در تامین ، حفظ و ارتقای سلامت جامعه ، موجب رشد فزاینده آموزش پزشکی در گیلان شده است .

در این راستا ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ترسیم چشم انداز روشنی از آینده در مسیر مرزهای دانایی در حال حرکت است ، تا با ارایه خدمات کارآمد و ارتقای شاخص های سلامت ، پیشرو در دانشگاههای نسل سوم باشد به امید آن روز

 

 

این صفحه در حال بروز رسانی می باشد !