نصرت اعظم سمیعی ؛ زادگاه پروفسور سمیعی در رشت

میراث ماندگار

تی نما : خانه‌های تاریخی هر شهری، برای آشنایی مردم با فرهنگ، تاریخ و معماری آن خطه، یکی از بخش‌های مهم گردشگری به شمار می‌روند. این روزها، خانه‌های تاریخی به مکانی فرهنگی تبدیل شده‌اند که زندگی، فرهنگ و هنرهای قومی مردم را به نمایش می‌گذارند. رشت به واسطه‌ تاریخ و فرهنگ دور و درازش، خانه‌های تاریخی بسیاری در محلات قدیمی خود جای داده است. خانه‌ تاریخی نصرت اعظم سمیعی از جاهای دیدنی گیلان در محله‌ قدیمی ساغریسازان رشت یکی از همان خانه‌های تاریخی است که قرار است به زودی به خانه‌ هنرمندان صنایع دستی استان گیلان تبدیل شود. اگر به گشت‌وگذار در خانه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، برای آشنایی با خانه نصرت اعظم سمیعی در نابرو با من همراه باشید. نصرت اعظم سمیعی

نگاهی به خانه‌ نصرت اعظم سمیعی

خانه‌ نصرت اعظم سمیعی کجاست؟

خانه‌ تاریخی نصرت اعظم سمیعی در انتهای محله‌ ساغریسازان، روبه‌روی مسجد قدیمی گلدسته و نزدیک خانه‌ فرهنگ گیلان واقع شده است. محله‌ ساغریسازان یکی از قدیمی‌ترین محلات رشت است که در هر گوشه‌اش، بنایی تاریخی، چشم‌ها را نوازش می‌دهد. مسیر رسیدن به خانه‌ نصرت اعظم سمیعی حس‌وحال حضور در کوچه‌های قدیمی رشت در سال‌های دور را تداعی می‌کند.

تاریخچه‌ خانه‌ نصرت اعظم سمیعی

خانه‌ نصرت اعظم سمیعی در سال ۱۲۷۶ خورشیدی در دوره‌ قاجار ساخته شده است. خاندان سمیعی‌ها یکی از سرشناس‌ترین خانواده‌های شهر رشت هستند که به نوعی هویت تاریخی و فرهنگی این شهر به شمار می‌روند. خاندان سمیعی‌ها، دارای املاک فراوانی در رشت و محله‌ی ساغریسازان هستند و خانه‌ نصرت اعظم سمیعی نیز یکی از آن‌هاست که از گذشته به یادگار مانده است.